Vauen_Horst_Lichters_Espressotabak_Pipe_Tobacco_Tin_50g_tobacco_front__87961.1436272414.1280.1280
معرفی و بررسی توتون پیپ وان Vauen Horst Lichter’s Espressotabak
۱۳۹۴/۱۱/۱۳
برش های توتون پیپ

راهنمای تصویری و معرفی انواع برش های توتون

در این مقاله به طور خلاصه به معرفی انواع برش های موجود در توتون پیپ می پردازیم:

برش روبانی (Ribbon)

برش روبانی توتون پیپ

این برش را نمی توان بعد از باز کردن به مدت طولانی نگهداری کرد ( فقط در صورت انجام اقدامات نگهداری می توان آن را تا مدت زمان طولانی تری نگهداری کرد ). این برش قبل از استفاده نیازی به آماده سازی ندارد و می توان به راحتی آن را بارگذاری و استفاده کرد. برش روبانی از کیک توتون به صورت رشته های نازک در حدود ۳ میلی متر بریده می شود.  برش دیگری وجود دارد به نام کورس کات ، که فقط کمی درشت تر از برش روبانی است.

شایان ذکر است که معمولاً برش روبانی توتون هایی ملایم هستند و گیرایی بالایی ندارند.

نحوه بارگزاری در پیپ: بسیار آسان

پتانسیل ماندگاری و نگهداری: متوسط

 

برش شگ (Shag)

برش شگ توتون پیپ

به برش شگ ، لوز کات هم گفته می شود. این برش همانند برش روبانی است و فقط با این تفاوت که بافت ظریف تری دارد. برش شگ هم قبل از استفاده نیازی به آماده سازی ندارد و در نگهداری آن باید بسیار مراقب باشید و می توانید آن را در ظرف عایق کثل جار و… نگهداری کنید که خشک نشود. این توتون هم مثل توتون روبانی ملایم  است و گیرایی بالایی ندارد.

نحوه بارگزاری در پیپ: بسیار آسان

پتانسیل ماندگاری و نگهداری: کم

 

برش فلیک شکسته (Broken Flake)برش فلیک شکسته توتون پیپ

 فلیک شکسته را می توانید به راحتی با مالیدن در کف دست به صورت برش روبانی کرد. فلیک شکسته از برش های نامنظم کیک توتون با عرض حدود ۵ میلی متر (۱٫۸ اینچ) است. قبل از استفاده از فلیک شکسته کافیست که خرد یا تا شود و بعد آماده استفاده است. این توتون را می توانید با کمی مراقبت، به مدت طولانی نگهداری کرده و آن را کهنه کنید.

برش مکعبی (Cube)  از برش هایی در اندازه ی ۵*۵ میلی متر از کیک توتون است که میتوان گفت یکی از زیر مجموعه های فلیک شکسته است. و همین طور برشی به نام ردی رابد (Ready Rubed) خیلی شبیه فلیک شکسته است و تنها تفاوت آن ، از بافتی با تراکم بازتر تشکیل شده و از لحاظ کلی گیرایی توتون فلیک شکسته بیشتر از توتون های قبلی است.

نحوه بارگزاری در پیپ: نسبتاً آسان

پتانسیل ماندگاری و نگهداری: زیاد

 

برش فلیک (Flake)

برش فلیک توتون پیپ

برش فلیک بیشتر به صورت تکه های مستطیل شکل در دسترس است. این توتون را باید قبل از استفاده ، مدتی در مجاورت هوا بگذارید تا رطوبت آن به حد مناسب برسد . معمولاً این توتون نسبت به توتون های قبلی گیرایی بیشتری دارد.

نحوه بارگزاری در پیپ: کمی چالش بر انگیز!

پتانسیل ماندگاری و نگهداری: زیاد

 

برش پلاگ (Plug)

برش پلاگ توتون پیپ

اول باید بدانیم بلوک چیست ؟ بلوک از برگهای توتون که لایه لایه روی هم چیده و حرارت داده شده اند و بعد با فشار زیاد پرس شده ، ساخته می شود. پلاگ یک برش مستطیل یا مربع شکل از یک بلوک توتون است. این توتون به علت تبادل هوای بسیار کم به راحتی و خوبی می توانید آن را نگهداری و کهنه کنید.  برش پلاگ را مانند توتون فلیک برش داده و آماده ی استفاده کنید.

توجه کنید این توتون را باید بر خلاف جهت لایه های برگ توتون برش داد ( عمود بر سطح لایه های توتون ) چون هر لایه از نوعی توتون خاص تشکیل شده است و همه ی این لایه ها در مجموع باعث طعم نهایی پلاگ می شود.

نحوه بارگزاری در پیپ: سخت

پتانسیل ماندگاری و نگهداری: زیاد

 

 

برش طنابی ( Rope)

برش طنابی توتون پیپ

در واقع توتون روپ برش داده نمی شود . روپ از برگ های رول شده که شکل طناب به قطر حدود ۲۵ میلی متر و در طول های مختلف تشکیل شده است .این توتون بیشتر به صورت فله ای و گاهی بسته بندی موجود است. قبل از استفاده از آن باید آنرا برش دهید که می توانید آن را به اشکال مختلف برش دهید (مثلا سکه ای)، و بعد آن را بارگذاری کنید. این توتون برای نگهداری و کهنه کردن بسیار عالی است.

این توتون بیشترین میزان گیرایی را در بین توتون ها دارد.

نحوه بارگزاری در پیپ: سخت

پتانسیل ماندگاری و نگهداری: زیاد

 

برش کرلی Curly Cut ( مدالین ، کوین ، سکه ای ، اسپون )

برش سکه ای توتون پیپ

برش هایی نازک از توتون روپ (طنابی) هستند که به اشکال مختلف در می آید و با نام های کوین ، سکه ای و اسپون هم شناخته می شود این توتون را هم می توانید دقیقاً مانند توتون های فلیک آماده و بارگذاری کنید. گیرایی این توتون به نسبت روبانی و شگ بیشتر است .

نحوه بارگزاری در پیپ: نسبتاً آسان

پتانسیل ماندگاری و نگهداری: زیاد

 

 

لطفاً نظرات و تجربیات خودتون رو درباره این مطلب از طریق فرم نظرات پایین این صفحه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

انواع برش های توتون پیپ
۴٫۸۸ (۹۷٫۵%) ۱۶ votes

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *