آشنایی با انواع مختلف برگ توتون

تا کنون به طور جسته و گریخته مقالات متعددی در مورد انواع ترکیبات توتون، و توتونهای پایه ای که با آنها توتون های پیپ را میسازند ارائه کرده ایم. ولی اینبار در اینمقاله به طور مختصر تقریباً کلیه توتون هایی که در تولید توتون پیپ ازشون استفاده میشه رو خدمتتون معرفی خواهیم کرد:

توتون برلی ( burley )

این توتون کم شکر است و نیکوتینی بالا با طعم ملایم دارد. توتون برلی (بارلی) بیشتر در سیگار استفاده می شود و به عنوان توتون پایه برای توتون های عطری و غیر عطری و جهت تغییر حالت سوختن استفاده می کنند.

burley

توتون لاتاکیا ( latakia )

این توتون بر اساس مکان تولید آن نام گذاری شده است که در سوریه ، شهرستان بندر لا دقیه ( لاتاکیا ) تولید می شود. لاتاکیا باعث طعم دودی ، تند و به همراه بوی شدید است که در اثر سوختن چوب درخت کاج و بلوط درست می شود.

توتون لاتاکیا بیشتر برای چاشنی در توتون های پیپ انگلیسی و برخی توتون های کلاسیک ،آمریکایی استفاده می شود.

latakia

توتون پریک ( perique )

توتون پریک طعمی خاص دارد که با فشار زیاد وارده به آن و سپس به آن زمانی داده می شود که تخمیر شود و این باعث طعم خاص این توتون شده است. پریک در محله ی سنت جیمز لویزبانا رشد می کند.

perique

توتون ویرجینیا ( virginia )

توتون ویرجینیا انواع مختلفی دارد و در مناطق مختلفی رشد می کند این توتون قند بالایی دارد. ویرجینیا ی خالص مثل شراب با گذشت زمان و کهنه شدن عطر و طعم آن تغییر می کند. این توتون به عنوان توتون پایه در اغلب توتون های پیپ  استفاده می شود و عطر و طعم عالی این توتون باعث شده علاقه مندان بسیاری پیدا کند.

گیرایی توتون ویرجینیا سبکتر از توتونهای ترکیش و اورینتال است.

virginia

توتون ترکیش و اورینتال ( turkish ، orientals )

این توتون در مناطق بومی مدیترانه شرقی رشد می کند و از ترکیب گونه های مختلف توتون ترکیش و لاتاکیا بدست می آید .این توتون ها ، در توتون پایه ی توتون های انگلیسی به کار می رود و طعم و عطر آن تا حدودی ترش و شیرین است.

turkish ، orientals

توتون کاوندیش ( cavendish )

توتون کاوندیش معمولاً مخلوطی از کنتاکی ، ویرجینیا و برلی است اما از هر نوع برگ دیگری هم می تواند ساخته شود. تولید کاوندیش به این صورت است که اول به برگ های توتون طعم دهنده اضافه کرده و بعد آن را فشرده و به کیک تبدیل می کنند سپس به آن حرارت میدهند و بعد کمی زمان برای تخمیر . کاوندیش طعمی شیرین و ملایم دارد.

cavendish

لطفاً نظرات و تجربیات خودتون رو درباره این مطلب از طریق فرم نظرات پایین این صفحه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

آشنایی با انواع مختلف برگ توتون
۴٫۵۷ (۹۱٫۴۳%) ۱۴ votes

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *