wo_larsen_1864_pfeifentabak_1__1
معرفی و بررسی توتون پیپ لارسن W.O. Larsen 1864 Perfect Mixture
۱۳۹۴/۱۰/۳۰
استم پیپ
مواد تشکیل دهنده استم پیپ چیست؟
۱۳۹۴/۱۱/۰۶
پاکسازی و تمیز کردن پیپ

نحوه پاکسازی پیپ توسط نمک و الکل

همان طور که می دانید بعد از گذشت مدتی، عطر و طعم و شیره توتون ها باعث جرم گرفتن و بوی نا مطبوع پیپ تان می شود ( مخصوصاً اگر طرفدار توتون های آروماتیک هستید به خاطر افزودنی های بیشتر این مشکل زود تر برایتان پیش می آید) و باید پیپ خود را پاک سازی نمائید. راههای مختلفی جهت پاکسازی پیپ وجود دارد. یکی از راههای تمیز کردن پیپ، پاکسازی توسط مایع مخصوص شستشوی پیپ می باشد. و راه ارزانتر پاکسازی پیپ توسط الکل و نمک می باشد. در این مقاله روش دوم را خدمت شما به صور کامل همراه با تصاویر توضیح خواهیم داد.

پاکسازی پیپ توسط نمک و الکل:

مواردی که برای این کار نیاز دارید: نمک(ترجیها بدون ید، در صورت نبودن از نمک معمولی می توانید استفاده کنید) و الکل (ترجیها طبی)

روش اجرا:

اول استم پیپ را جدا کنید و سوراخ شنک را با نخ تمیز کننده، پنبه، گوش پاک کن یا چیز دیگری بگیرید که الکل از آن خارج نشود.

32-enjoy-your-pipe-6_635x380-crop

بعد کاسه پیپ (آتشگاه) را با نمک پر کرده و بعد چند قطره الکل بریزید تا آتشگاه تقریباً پر شود و سطح مایع را روی نمک بتوانید مشاهده کنید. (توجه بفرمائید الکل از آتشگاه به هیچ عنوان لب ریزنشود،  اگر الکل از کاسه پیپ بیرون ریخت، آن را به آرامی و با دقت پاک کنید که به بدنه و دهانه آتشگاه آسیبی نرسد).

ویدئو شماره ۱: ریختن نمک و الکل درون آتشگاه

 

بعد از انجام این مرحله پیپ خود را در جای ثابتی قرار دهید، نمک و الکل شروع به واکنش می کنند و کم کم رنگ آن از قهوه ای روشن به تیره تغییر می کند، صبر کنید معمولا الکل بعد از ۲۴ ساعت تبخیر می شود (بستگی به بزرگی کاسه پیپ و کثیفی آن نهایتاً تا ۴۸ ساعت می توانید صبر کنید)

ویدئو شماره ۲: تغییر رنگ مواد داخل آتشگاه بعد از گذشت چند ساعت

 

بعد از گذشت این زمان کاسه پیپ را خالی کنید و داخل کاسه را با کاردک یا بیلچه بسیار آرام و ملایم بتراشید و تمیز کنید . توجه بفرمائید بعد از اتمام این مراحل بلا فاصله از پیپ استفاده نکنید و چند روز صبرکنید و کمی به پیپ خود استراحت دهید.

ویدئو شماره ۳: نمای ظاهری پیپ و مواد درون آتشگاه بعد از ۳۰ ساعت… موقعی که مواد به این حالت در بیان موقع تخلیه اونها هست

 

حالا پیپ شما آماده است…

  • توجه داشته باشید که اگر بیشتر از ۴۸ ساعت صبر کنید و مایع را تخلیه ننمائید ممکن است ترکیبات(نمک و الکل) داخل کاسه پیپ سفت شده و خالی کردن این ترکیبات سخت تر شده و حتی پیپ تان صدمه ببیند.
  • اگر پیپ از چوب سبک و کم کیفیت تر نسبت به چوب های سنگین بریار ساخته شده، مدت زمان رو کاهش بدین حتماً…
  • در نهایت توصیه ما استفاده از محلول های شستشوی مخصوص پیپ می باشد. ولی این روش هم برای کسانی که میخوان کمتر هزینه کنن جوابگو هست.

لطفاً نظرات و تجربیات خودتون رو درباره این مطلب از طریق فرم نظرات پایین این صفحه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

نحوه پاکسازی پیپ توسط نمک و الکل
۴٫۴۴ (۸۸٫۸۹%) ۹ votes

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *