latakia
بررسی اجمالی توتون ویرجینیا، لاتاکیا و اورینتال
۱۳۹۴/۰۹/۲۱
tru3
معرفی و بررسی توتون پیپ Vauen Pfeifentabak Trüllerie
۱۳۹۴/۰۹/۲۱

توتون پیپ اینگلیش، اسکاتیش و بالکان چیست؟

tobacco-leaves

حتما برای شما هم پیش آمده است که زمان خرید توتون (معمولا قوطی) روی آن متن زیر را دیده باشید:
“ENGLISH” “SCOTTISH” “BALKAN”

در حقیقت این سه گونه، سه نوع میکس متفاوت از توتون ها هستند. جالب است بدانید که هر سه مدل یاد شده جزو میکس های اروماتیک نیستند و افزودنی خاصی هم ندارند و توشحات آن هم خیلی کم است. پس هنگام خرید این مطلب را به یاد داشته باشید که عطر جالبی نخواهند داشت ولی از نظر طعم و کیفیت اسموک از سطح بسیار بالایی برخوردار هستند.
توتون انگلیسی (اینگلیش میکسچر):

 

نمونه توتون English

نمومه ای از توتون انگلیش

توتون انگلیسی میکس توتون ویرجینیا و لاتاکیا است. مقدار توتون ویرجینیا بیشتر از لاتاکیاست و نسبتا طعم شیرین تری دارد. شرکت دانهیل را یکی از بهترین سازنده های توتون اینگلیش جهان می دانند. نقش توتون لاتاکیا در اینگلیش میکسچر بیشتر به عنوان اسانس است و هدف استعمال توتون ویرجینیا است. ممکن است در ساخت توتون اینگلیش از توتون ارینتال هم به مقداری استفاده شود.

توتون اسکاتیش:

نمونه توتون Scottish

نمومه ای از توتون اسکاتیش

فرق اسکاتیش و اینگلیش فقط در مقدار لاتاکیا است. مقدار لاتاکیا در اسکاتیش کمتر است ولی ممکن است توتون ارینتال هم با آن میکس شده است که مقدار آن بسیار کم است. برای بسیاری از مصرف کنندگان توتون اسکاتیش ملایمتر و کمی معطر تر از اینگلیش به حساب می آید. کات توتون اسکاتیش معمولا بلندتر از گونه قبلی است و مدت زمان بیشتری هم می سوزد. (کات آن بلندتر از لوز کات است)

توتون بالکان:

نمومه هایی از توتون بالکان

این توتون عمدتا میکس لاتاکیا و ارینتال است و آن قدر کم ویرجینیا در آن به کار می رود که فقط در آن دیده شود ولی به این توتون شخصیت شیرینی نمی دهد. خصلت توتون بالکان خشونت آن در طعم و عطر است، به نحوی که بسیاری از مصرف کنندگان اصلا توتون بالکان استفاده نمی کنند. در توتون بالکان سوختن توتون لاتاکیا مشهودتر از توتون های دیگر است.

برای شناخت درست از این سه نوع میکس میتوانید مقاله زیر را نیز مطالعه فرمائید:

بررسی اجمالی توتون ویرجینیا، لاتاکیا و اورینتال

 

توتون پیپ اینگلیش، اسکاتیش و بالکان چیست؟
۵ (۱۰۰%) ۲ votes

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *