چگونه پیپ خود را برای اولین بار آب بندی کنیم؟

بلی،پیپ هم مثل خیلی چیزهای دیگر برای استفاده بهتر، طول عمر بیشتر و جلوگیری از ترک خوردن نیاز به آب بندی دارد…

 

وقتی یک پیپ چوبی نو خرید می نمایید، محفظه درون آتشگاه آن کاملا تمیز و عاری از کربن است و اگر بخواهید علاوه بر افزایش طول عمر پیپ از اسموک خود نیز لذت بیشتری ببرید نیاز به ایجاد یک لایه یک نواخت کربن به ضخامت حدود ۱ میلی متر دارید.چرا این لایه کربن مورد نیاز است؟

  • کربن روی دیواره ها در نقش عایق حرارتی، چوب را از آتش حفاظت می کند و بدون آن چوب را نسبت به حرارت آسیب پذیر تر می کند.
  • کربن روی دیواره ها بعضی مواد نا مطلوب حاصل از سوخت توتون را جذب کرده و از دود جدا می کند.
  • کربن روی دیواره ها حرارت را درون پیپ نگه می دارد و از و از سرد شدن و خاموش شدن بیش از حد پیپ جلوگیری می کند.

خوب،تا اینجا که اهمیت لایه کربن مشخص شد چگونه این لایه را ایجاد کنیم؟

چهار تا پنج بار اول یک سوم تا نصف آتشگاه پیپ را پر کنید و کامل بکشید ، مواظب باشید که خیلی آتشگاه پیپ داغ نشود.چرا که در این مرحله به دلیل نداشتن لایه محافظ ممکن است آتشگاه آسیب ببیند.پس به آرامی بکشید… ، بعد از این کمی بیشتر توتون را پر کرده و باز هم ۳ تا ۴ مرحله به آرامی بکشید.بعد از آن کاملا محفظه را پر کرده و باز هم به آرامی شروع به کشیدن پیپ کنید.

بعد از تمام شدن توتون،در هر مرحله بگذارید پیپ کامل سرد شود و بعد به آرامی توتون را خالی نمایید.چرا که ممکن است لمس دیواره به لایه کربن ایجاد شده آسیب برساند…

البته روش سریعتری نیز برای ایجاد کربن وجود دارد و برخی این روش ها را استفاده و پیشنهاد می دهند.

یکی دیگر از روش های معمول این است که مقداری آب در لیوان کوچکی ریخته و درون آن مقدار خیلی کمی عسل ریخته و خوب مخلوط کنید و انگشت خود را به محلول آغشته کرده و درون آتشگاه پیپ را با انگشت خود کاملا خیس کنید (این کار را می توانید توسط یک گوش پاک کن نیز انجام دهید) و همچنین متوانید از ۴ حبه قند هم استفاده کنید (اگر از قند استفاده می کنید بایستی بعد از خیس ،۱۰ دقیقه صبر کنید و عمل خیس کردن را ۳ مرتبه دیگر نیز انجام دهید)

 

نکته:اگر این کار را قبل از استفاده از پیپ انجام نداده اید دیگر انجام ندهید چون این کار فقط برای یک بار و آن هم فقط بار اول در عمر هر پیپ قابل انجام است. البته بعضی سازنده های پیپ یک لایه نازک کربن داخل پیپ ایجاد می کنند که کار آب بندی را سزیع تر می کند دقت نمایید که این لایه بسیار نازک است و فقط برای تسریع در آب بندی می باشد و قطر آن برای محافظت پیپ در برابر حرارت زیاد کافی نیست.

دقت بفرمایید که این کار آب بندی برای پیپ های چوبی کاربرد دارد و برای محافظت از چوب بریار می باشد و برای پیپ های مرشام نیاز نیست.

لطفاً نظرات و تجربیات خودتون رو درباره این مطلب از طریق فرم نظرات پایین این صفحه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

چگونه پیپ خود را برای اولین بار آب بندی کنیم؟
۴٫۳۳ (۸۶٫۶۷%) ۶ votes

1 دیدگاه

  1. رضا می‌گه:

    خیلی وقته که اهل توتون و قهوه هستم.
    ترکیبی که شاید مضر دانسته بشه اما نه لزوما دراین دوره ای که مضرات تنفس هوا بیشتراز استشاق دودِ طبیعی برگ یک گیاه می باشد که منحصرا یک نظر شخصی است.
    سیگارهای وارداتی کیفیت خوبی ندارند و از همان دوره دانشجویی سیگارهای پیچ و پیپ و سیگاربرگ رو مرجح میدونستم.
    بخاطر یک قرارداد مدتی از تهران دور هستم و ماهها باید در حومه تنکابن باشم و فقط توتون سیگار پیچ گولدن ویرجینیا و توتون پیپ کاپتن بلک میتونم پیداکنم.
    برای کشیدن پیپ، مخلوطی نصف به نصف از توتون سیگارپیچ ویرجینیا و کاپتن بلک سفید رو مخلوط میکنم و البته توتون سیگاررو اندگی با دست باید از هم بازکرد و اصطلاحا تکه تکه کرد تا کوتاه تر بشن.بعدازیکروز موندن در جایی که نفوذ هوا وجودنداره مثل قوطی های وکیوم، طعم جالبی میگیره.درست همانند اینکه ویرجینیا فلیک گرونقیمت رو دارید استفاده میکنید.
    بعضی اوقات هم فیلتر سرامیکی پیدانمیکنم و از فیلتر سیگار که بصورت عمده بفروش میرسه برای سیگارپیچ استفاده میکنم ولی کمی مکش سخت تر میشه که شاید کوتاه کردن موثر باشه.
    خلاصه دور بودن از تهران، باعث شد تااندازه ای لذت کشیدن توتون خوب رو تجربه کنم.
    بالاخره خیلی از اتفاقات بنابه احتیاج واقع میشه.
    موفق باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *